ABANS D’ANAR
AL CENTRE
A partir
d’una pluja d’idees, recull els trets que identifiquen un mestre
ideal per a tu.
És diferent
el perfil d’un mestre de l’etapa 0-3 que d’un de l’etapa 3-6?
En què és diferent? En què és semblant? Identifica els trets
característics de cada un d’ells, en cas que sigui diferent.
DESPRÉS DELS
PRIMERS DIES AL CENTRE, REFLEXIONA
- Quin tipus de mestre hi ha dins l’aula on estic? Semblances i diferències entre el perfil de mestre ideal que vares definir.
- Quin tipus de mestre vols ser?
- Ha evolucionat aquest concepte des del primer curs dels estudis de mestre? Com?
Un
mestre ideal en primer lloc, crec que ha de ser una persona oberta,
equilibrada i tolerant. Ha de tenir el paper d'acompanyant i
conseller amb els seus alumnes, així com una personalitat forjada
que el pugui ajudar a ser un bon pedagog. Per altra banda, també ha
de tenir la capacitat de treballar en equip, no ha de voler imposar
els seus mètodes o els seus ideals, sinó que s'ha d'amotllar als
seus companys, per poder treballar conjuntament i poder aconseguir
grans objectius o metes.
En
primer lloc, he dit, que considero que el mestre ha de ser una
persona oberta, és a dir, que tengui un alt grau d'adaptació
davant situacions conflictives o canviants de l'aula i del seu
context social. El mestre, en primer lloc ha de servir d'exemple al
seu alumnat i posseïr una madura actitud moral.
També
cal considerar, en l'acció educativa del mestre, la necessària
actuació conjunta entre família i escola. Per poder dur a terme
aquesta actuació és necessari implicar i potenciar al màxim la
seva participació i col.laboració en la tasca docent i educativa.
En
el dia a dia a l'aula, un mestre sobretot, s'ha de mostrar amb
naturalitat, ha de donar importància i valorar les situacions que
envolten la vida dels alumnes i afecten la vida de l'aula i no només
regir-se per la programació. Sinó que ha de treballar valorar
aquelles situaciones que puguin sortir desde la espontaneïtat.
És
a dir, un bon mestre ha de ser una persona competent a l'hora de
treballar amb els infants, que sàpiga valorar els propis
descobreiments dels infants, aprofitar-los i convertir totes aquestes
situacions en un aprenentatge significatiu, és a dir, partir,
sobretot dels interessos dels infants, i no dels nostres.
M'agradaria
acabar amb una cita de Duch, que consider que pot sintetitzar molt bé
com hauria de ser l'educació: “Educar
és cuidar de l’altre, és fer-se càrrec d’ell, acompanyar-lo,
acollir-lo. Educar és donar sense esperar res a canvi”
.
Després
dels primers dies al centre, puc dir que encara ha passat molt poc
temps com per saber com és el mestre de l'aula on estic. Sí que he
pogut observar que és una persona que disfruta d'estar amb els
infants, que se nota que la seva tasca docent és vocacional. Per
altra banda, també diria que és una persona que és adaptable als
canvis i que sap treballar en grup, ja que la meva presència desde
el meu primer dia ha estat grata i treballam conjuntament l'una i
l'altra per fer rotllar el dia a dia a l'aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada