- Com serà l'escola?
- Sabré controlar les meves emocions?
- Com seran les mestres? I la meva tutora?
- Cauré bé als infants? I a la gent?
- Tendré relacions amb les famílies?
- Sabré captar les necessitats dels infants?
- Estic preparada per fer pràctiques?
- Tendré capacitat d'observació? Faré bones observacions?
- Sabré com ha de ser el meu paper dins l'aula?
- Com posar límits i saber afrontar un conflicte?
- Què pensaran les famílies de tenir una persona nova dins l'aula?
→ Por
a no saber tot el que cal sobre l'etapa 0-3.
Tot i que portam tres cursos de carrera, potser no sabem bé com és
aquesta etapa. Desde el meu punt de vista és una etapa molt complexe
que requereix tenir molts coneixements exclusius d'aquesta.
M'hauria agradat més poder estudiar les dues etapes d'infantil desde
una perspectiva més diferenciada, ja que cada una de les etapes
requereix uns coneixements concrets. Tenc la sensació que els
coneixements que hem adquirit fins aleshores, són de manera global
en l'etapa 0-6. Potser ens manquen sabers, com els que podrien ser
sobre el control d'esfínters, saber quin és el moment adeqüat en
la retirada de bolquers, com es canvien els bolquers, quin moment els
infants començen a tenir autonomia per realitzar diferents
activitats, com menjar, dibuixar, joc cooperatiu, etc.
→ Por
a no saber afrontar els possibles problemes que vagin sorgint. Aquest
també és una de les preguntes que més sovint m'he fet a mi
mateixa. Em fa por no saber portar una bona intervenció o actuació
en els possibles problemes, sobretot amb els infants. Em fa por no
arribar a una solució que no sigui d'adeqüada o que no sigui
recolzada per les altres mestres. Potser elles ho haurien fet d'una
altra manera. També em fa por no saber dónar resposta a problemes
més generals, ja sigui en el centre, amb les companyes, en projectes
a dur a terme, etc.
Així
i tot, no podem saber mai els problemes que ens aniran sorgint, són
imprevists que haurem de saber fer front. Per tant, desde el primer
dia, li vaig dir a la mestra de l'aula que jo estava allà per
aprendre, i que sí feia qualcom malament m'ho fes saber, ja que la
millor manera d'aprendre és dels errors. Sí qualque vegada faig res
malament, vull que m'ho diguin per poder rectificar i mirar de en
tornar fer-ho el millor possible i corregir la meva anterior
actuació.
→Por
a no saber tenir iniciativa a l'hora de proposar activitats. Aquesta
també és una qüestió que em preocupa moltíssim i que cada dia hi
pens. És cert, que quan cursam la carrera i anam vegent diferents
propostes i activitats, molts cops pensam que ens agradaria poder
portar a terme a l'aula en un futur proper. Ara en tenim la
oportunitat de poder fer latent tot això que hem après, però a mi,
personalment em falta iniciativa per fer-ho. M'agradaria aportar
propostes variades per poder dur a terme, però el problema amb el
qual m'he trobat és que la programació del mes ja estava feta i que
nosaltres, les practicants no hem participat amb aquesta. De tota manera, a poc a poc això anirà canviant i podrem fer aportacions en noves activitats, aportar idees noves i
innovadores, tant a l'aula com al centre, ja que tendrem la oportunitat d'assistir i participar en els claustres. Per altra banda, també cal
dir, que tot i que tenguem en ment moltes propostes, hi ha cops que
no disposam de materials, espais i recursos necessaris. M'he trobat
en l'escoleta on estic fent pràctiques que les famílies ajuden
moltíssim i porten molt material per poder realitzar diferents
activitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada